Eylül 2017 – Aydöküm

Son gidişimde, geçtiğimiz Nisan… uzun yaşamak çok da mühim bişey değilmiş, diyordu babam, 91 yıllık engin tecrübesiydi söyleten… Doktorlar, kendi büyüklüğünün bir buçuk katına ulaşmış olan kalbiyle bu yaşına dek; (yemek, bulaşık ve temizlik hariç) kendi işini kendi görür halde yaşayışına pek hayret etmişler. Annemin aksine pozitiftir babam… Şu gün dahi “ne var ne yok” sorusuna hala “iyilik güzellik” diyen bakış açısı belki de onu bugünlere dek taşıyan… Ve hala –eminim o da- biz evlatları babamın yoğun bakımdan çıkıp hayatına kaldığı yerden devam edeceğine dair güçlü bir inancı içimizde iyimserce taşıyoruz. Alt kattaki buzdolabını sırtına iple bağlayıp koli taşır gibi yüklenerek üst kata nasıl çıkardığını gören çocukluğum… bu kocaman, hecin gibi adamın, oyunbozan kalbinin su koymalarına aldırış etmeyeceğini gidip gelip fısıldasa da, üzülüyor ve korkuyorum da yahu!

Böyle zamanlarda ruhum cenin moduna geçip kabuğuna kıvrılmak istiyor. Karşı koymam anlamsız. Öyle istiyor. Beynimi meşgul edip ruhumu kaçtığı sığınakta uyur vaziyette bırakmamaya özen gösteriyorum ben de…. Photoshop’a merak saldım… Oyalanıyorum… Derken geçenlerde, geçen yıl ördüğüm pançomun eksik püsküllerini tamamlamak geldi içimden.. yaptım, yaparken rahatladım. Bu da bende yine örgüye sığınmak gibi cezbedici bir etki yarattı. Ne olduğu önemli değil, yine örmek istiyorum bir şeyler… Ama nedense pek fazla izlemek gelmiyor içimden… Eylül ayı süresince hepi topu izlediğim, -kaydadeğer- iki film…

anne-of-green-gables

İlki; geçen ayın aydökümünde yazdığım Anne of Green Gables isimli, çiftlik temalı muhteşem film… Türkçeye “Yeşilin Kızı” olarak çevrilmiş. Geçen ay da (hatırlarsanız) dizisini izlemiştim… Konu aynı… evlatlık olarak erkek çocuk bekleyen yaşlı iki kardeşin evine gelen; kızıl saçlı, çilli, çok konuşkan bir kız …. geçmiş yaşamındaki acılara rağmen etrafındakilere pozitif ve optimist bakış açıları sunan, hayal dünyası pek engin sevgi dolu bir yürek… Hani Haziran Aydökümde “Cold Comfort Çiftliği” isimli bir filmden söz etmiştim ya… Karakterler ve konu çok çok çok benzer…
Dizi 7. Bölümde yarım kaldığı için tadı damağımda kalmış olsa da, filmi bir bütünlük içinde izlemiş olmak bana ayrı mutluluk verdi. Bu tür filmlerin sonu her daim hep tahminedilebilir… yine de insan illa ki mutlu sonları görmek istiyor. Çoluk çocuk, bir arada izlenecek tam bir aile filmi… Ne yapıp edin, vakit ayırıp izleyin derim…

miss potter

İkinci izlediğim film ise; Miss. Potter (Bayan Potter) oldu… “Tavşan Peter” öykü kitabını yazan Beatrix Potter’ın yaşamöyküsünü konu alan bir film. Yine bir dönem filmi… Viktoryan döneminde geçiyor… Karakterimiz yaşadığı döneme ters, bambaşka hisleri ve beklentileri olan bir kadın… Benim bir filmi izledikten sonra hissedip, memnuniyetimi dile getirmek için sarfetmek isteyeceğim şu üç etkiye sahip; içten, sıcacık, masalsı bir film… Bazen kendimi hüzünlenmiş bulurken yüzümde de tebessüm olduğunu fark ettim… Evet dram var, ama üstüne gülücük serpiştiren sahneler de var… Kıyafetler, mekanlar, manzaralar bir harika… Fikrimi sorarsanız; izleyin izleyin!… 🙂

Okuduklarıma gelecek olursam… Epeydir okunacaklar listemde beklemekte olan üç e-kitabımı okuyup bitirdim bu ay… Üçü de aynı yazara, Henry David Thoreau’ya ait… Üstünkörü kurcalamalarım olmuştu ama sakin sakin, üstüne düşünerek ve notlar alarak okudum bu kez… Hep söylüyorum ama bazılarına hala zaman bulmuş değilim, bu kitaplardan aldığım notları da derleyebilirsem “Hayat Bilgisi” kategorimde yayınlayıp paylaşmak istiyorum. Eğitici, öğretici, düşündürücü bilgiler, öğretiler…
Kitapların isimleri; “Doğa ve Yürüyüş Üzerine”, “Doğal Yaşam ve Başkaldırı” ve “Nerede ve Ne İçin Yaşadım”

doğal yaşam ve başkaldırı   nerede_ve_ne_icin_yasadim   doğa ve yürüyüş üzerine 2

 

Bu yazı aydöküm içinde yayınlandı ve , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

2 Responses to Eylül 2017 – Aydöküm

  1. Özlem Soydan dedi ki:

    Geçmiş olsun. Umarım çabucak iyileşir.

  2. Arzu Sarıyer dedi ki:

    Babanıza geçmiş olsun ,dilerim tez iyileşir.Film önerilerinizi not alıyorum bakalım ne zaman zaman bulur izlerim .Teşekkürler, sevgiler.

Bir Cevap Yazın

