Kırlarda 8 – Keşke hiç gitmesen bahar!

Birkaç gün sonra –Allahtan bir mani çıkmazsa- yaşadığımız coğrafyadan uzaklara, güneye ineceğiz kocacıkla… Evde bulundukça hep bir hazırlanma çabası içindeyim. Memlekete gitmekle almış olduğum üç kilo var ya, hah onların –mübalağasız- iki kilosu göbek bölgemde  konuşlanınca, bazı kıyafetlerime de giremez olmuşum… muşum diye bitirdim sözümü, haberim yoktu çünkü… çoktandır giymediğim, daha çok tatilde giyebileceğim kimi kıyafetlerimi deneyince fark ettim. 🙂 Hal böyle olunca, çok sevdiğim bazı elbiselerimin benzerlerini oturup neden kendim dikmiyorum ki, diye bir cesaret patlaması da yaşayınca, hobi odam bir anda darmadağınık, hengameli bir terzi atölyesine, kendimde pek telaşeli aceminin acemisi bir terzi müsveddesine dönmüş olduk. 🙂 Ölçüyorum, biçiyorum, kesiyorum, “ayyyy yoksa yanlış mı kestim”, deyip birden panik oluyor, sonra sakinleşip “yok yok doğruymuş” diyerek kaldığım yerden yoluma devam ediyorum. İğneyi kırıyorum, ipliği koparıyorum, yine de yılmıyorum. Patron yok, kalıp yok…  an geliyor, olmayan kıyafetimi kumaşa yatırıp kumaşı bodoslama kesiyorum. Hadi bakalım, yapıyorum bir şeyler… ya da yaptığımı sanıyorum. 🙂

Dolayısı ile de gidiş günümüze dek kırlara çıkacak kadar zaman bulabilir miyiz, bilmiyorum. Bugün itibariyle yaz mevsimine de girmiş olmakla birlikte, döndüğümüzde bahara ait izleri bulabilir miyiz, bunu da bilemediğim için, “baharda kırlar”la ilgili paylaşılmamış son fotoğraflarımı da derleyip bir post hazırlayarak blogumu bahar çiçekleriyle biraz daha şenlendirmek, bu vesileyle de içimi bir kez daha bahar coşkusu ile doldurmak istedim.

Zira her güzel şey gibi, bahar güzellikleri de bu topraklardan çekip gidecek ve bir süre sonra alabildiğine sararmış, bozarmış, ferini kaybetmiş bir yeryüzü ile başbaşa kalmış olacağız.

Neyse ki Mayıs ayımın büyük çoğunluğu kırlarda geçti. Bir saatlik-iki saatlik boşluk demedik… koştuk kocacıkla kırlara… Her gidişimizde ruhumuzu okşayan, yüzümüzü güldüren bambaşka güzellikler bulduk… garkolduk bahara, bahar çiçeklerine…

12 b

Bolayır Altı dediğimiz, yazın yazlıkçıların doldurduğu, diğer vakitlerde ise tadını en çok kendimin çıkardığını düşündüğüm, sevilesi, koşup koşup gidilesi, doğal güzelliklerini henüz kaybetmemiş, şirin mi şirin bir sahil var.  Bu sahilin sol tarafında, tarlaların yanı başında, sevimli mi sevimli, derme çatma bir kulübecik var. İşte her yıl bu vakitler o kulübeciğin bahçesi nefis kırçiçekleriyle doluyor ve o küçücük alelade alan, etrafından izole olup rüya gibi bir aleme dönüşüyor.

11 b

Sarı-beyaz papatyalar, kıpkırmızı gelincikler ve adını bilmediğim eflatun renkteki kıpır kıpır çiçekler, aralarına yeşilin bambaşka tonlarını da alıp harmanlanarak, sevecen güneşin pırıl pırıl ışıklarıyla efsunlanıp harikulade bir manzara sunuyor.

Ve ben orada, tüm yüklerimden sıyrılıp dünyanın en en en mutlu insanı oluyorum.

1 b.JPG

Hayranı olduğum, bir taraf uçsuz bucaksız yeşilken hemen yanı başı alabildiğine masmavi… Uzakta irili ufaklı balıkçı tekneleri, birazdan denize açılma telaşı içinde olan son hazırlıklarıyla meşgul tek tük balık sevdalısı adamların minyatür siluetleri…

10 b

Hele o ton ton yayılan yeşilde insanı huzurla sarıp sarmalayan ıssızlık, yalnızlık. Ki pek severim, kimseler yokken sevdiğim şeylerin etrafında dört döneyim, makinemle oradan buradan kareler çekeyim, kendim de çekileyim. 🙂

2 b

Arada incecik, adeta yürümelik değil de üstünde dans etmelik, yumuşacık, daracık patika yol. İki yanda boydan boya çiçekler, renk renkler, en güzeller.

3 b

Yakınlardaki ağaçlara tünemiş kuşların neşe saçan cıvıltıları… Ve sevdiğim evin, sevdiğim kapısı…

5 b

Bu kapıda kalıp andan biraz daha keyif almaya devam etmek gerek…

6 b

Ah puantiyeli kovam… Seni de çok seviyorum ben… 🙂

7 b

Ah canım papatyalar…. size sevgim zaten hep ve daima! 🙂

8 b

Şu bir gerçek ki, gelecek yıl bu vakitlere dek buralar bir daha hiç böyle giyinmeyecek, böyle süslenmeyecek… O halde içimi bunca hoş duygularla dolduran her bir güzelliğe tek tek teşekkür etmek gerek.

9 b

Teşekkürler şeker ev… Teşekkürler üstüne bastığımda beni kuştüyü yataklarda hissettiren sevgili toprak ana… Teşekkürler kalbimi çarptıran renk cümbüşü ve buna vesile her bir canlı… Teşekkürler aydınlık gökyüzü, içimi ısıtan güneş… Teşekkürler duyduğum her bir ses, gördüğüm her bir güzellik…

Ve bu güzelliklerle yolumu kesiştiren yüce rabbim, sana sonsuz ve bitimsiz teşekkürler!

4 b

Kalbimi çelen bu nefis mekan… Hep ve daima.. yine yeniden buluşalım… olur mu!

Bu yazı kırlarda içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

7 Responses to Kırlarda 8 – Keşke hiç gitmesen bahar!

  1. frisby23 dedi ki:

    Hoş geldin yaz güle güle bahar.Güzel foto ve yazı için teşekkürler.

  2. rusyena dedi ki:

    ben de teşekkür ederim… ♥

  3. tülin dedi ki:

    Herkes tanır bilir bence bu kulübeyi.
    Kimi masallardan, kimi hayallerinden,kimi ise rüyalardan…
    Kaçıp saklanmalık çünkü.. Bahçesi, denize yakınlığı… ve onu bulmanız ne hoş! Ne şans!
    Teşekkürler iyi hissettiren bu paylaşım için Ve hayırlı yolculuklar. Güzel anılar biriktirip gelin inşallah.

  4. rusyena dedi ki:

    çok teşekkürler… sevgiler… 🙂

  5. Cenapbey dedi ki:

    Çok güzel yermiş gerçekten. Hemen araştırdım Bolayır Altı’nı. Bir gün buraya gitmek için can atıyorum şimdiden. Yüreğinize sağlık çok güzel bir anlatım.

  6. rusyena dedi ki:

    teşekkür ederim… şimdi en kalabalık, en curcunalı hali… bu çiçekler de yok olmuş… en güzeli ilkbaharda gelmek sanırım…

  7. Cenapbey dedi ki:

    Çektiğiniz resimlere bayıldım. Çok güzeller. Haklısınız bahar aylar çiçek. böcek. kuş aylarıdır. İnsanın bazen bir haftalığına bile olsa kendisini doğaya atmalı bu aylarda. Bolayır Altı gibi 🙂

Bir Cevap Yazın

