Mary ve Gerhard Ringel’in tramvaydan bozma rengarenk evi

Başlıkta “bozma” kelimesini kullandım….  aslında “uyarlama” ve “bozma” arasında çok gidip geldim… “Uyarlama”da değiştirip dönüştürmeyi çağrıştıran bambaşka bir anlam var sanki… bir şey alınıp başka bir şey üzerine monte edilmiş, bir adaptasyon yapılmış gibi… Yani asıl korunmuş da, başka bir şeye dönüştürüldüğünde o asıllık, (fundamentality) (burada İngilizceden yardım alacağım, anlatmak istediğim şeyi Türkçe’de net bulamadım gitti) kendini kaybetmemiş, yeni halinde de hissedilir kalmış gibi…Oysa “bozma” eylemi, asıl olandan daha başka, daha farklı, daha iyi, daha güzel şeyler ortaya çıkarmak, gibi bir anlam taşıyor kendi içinde… Bir vakitler, giysilerin dış yüzeyleri güneşte solup rengini kaybettiğinde o giysi atılmaz, sökülür, kumaşın içte kalan canlı hali dışa gelecek biçimde yeni giysiler yapılırdı. Mantodan bozma etek gibi… hah işte kastettiğim o. Mary ve Gerhard adındaki karı kocanın da iki tramvay vagonunu alıp çok sevimli bir eve dönüştürmüş olması “uyarlama” yerine “bozma” ifadesini neden kullandığımın tam da karşılığı…

Evet… Emekliliğini elde etmiş bu iki ruhu genç karı-koca, 1900 lü yıllardan kalma iki tramvay vagonu satın alıp rengarenk, cıvıl cıvıl bir yuvacık haline getirmiş.

Rengarenk kategorimin ikinci postu da bu şirin ev olsun istedim.


Dış görünüşü bile bu değişimin ne büyük ne çarpıcı olduğunu hemen ele veriyor değil mi? Kim der, bu ev iki adet tramvaydan bozma! Tıpkı 70 li yıllarda annelerin maharetli ellerinden çıkan mantodan bozma etekler, elbiseler gibi… Onların üstünde de “bir vakitler mantoydum” yazmıyordu ki! 🙂
Hadi biraz da içerilere bakalım.


Son derece geniş, ferah bir oturma odası ve devamında yemek masasının olduğu küçük bir yemek odası… Yemek odalarının ayrı olduğu evlere de ayrıca hayranım. O odanın hemen sol tarafı da mutfak zaten… yenilecek içilecekleri mutfaktan bu masaya taşımak hiç de zor olmayacak belli ki…

İşte burası da sevimli evin sevimli mutfağı…

Görünen o ki, kutu gibi ama küçük değil, koli havasında kutu gibi bir ev burası. Zira banyosu dahi gayet geniş, gayet ferah…

Evin tüm bölümleri geniş ve ferah olunca yatak odası da geri kalmamış. Ortalama bir evde olabilecek boyutlarda bir oda ve duvar boyunca uzunca bir çalışma masası da bulunmakta.

Bu da eve dönüşmeden önce tavşanın şapkadaki hali… 🙂

Bu arada bu fotoğrafları http://www.littlethings.com dan aldım. O da http://www.houzz.com dan almış.
Bu sevimli evle ilgili kısa bir de video buldum… keyifli seyirler ola! 🙂

Bu yazı rengarenk içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to Mary ve Gerhard Ringel’in tramvaydan bozma rengarenk evi

  1. tülin dedi ki:

    Nasıl da neşe veriyor bu tip paylaşımlar 🙂

  2. rusyena dedi ki:

    renklerin büyüsü 🙂

  3. frisby23 dedi ki:

    Bayıldım.Çok güzel.

  4. rusyena dedi ki:

    ♥ ♥ ♥

  5. colette60 dedi ki:

    İnsan kendisini nerede ve nasıl rahat hissediyorsa orada yaşamalı. İngiltere’de Hollanda ‘da yüzen evler gördüm , bana biraz bohem gelmekle birlikte çoluk çocuk pekala mutlu mes’ud yaşıyorlardı. Japonlar sadeleşmeye, Kuzeyliler Hygge’ye , İngilizler çiçekli böcekli Cottage’lere … Sevdim ben bu ruhu genç emeklileri 💞

Bir Cevap Yazın

