Yollarda -5 (Çok güzelsin… ama ne soğuksun! / Eskişehir – Nisan-Mayıs 2017)

Günler, haftalar, yıllar değil… artık onyıllar hızla geçiyor. Sanki dün gibi kızımı yabancı bir şehirde bir başına bırakıp 7 saatlik yolculuğun 5 saatinde hiç durmamacasına göz yaşı akıtarak evime dönüşüm… kalan iki saatte de uyumuştum zaten… Ne ağlak anney(d)im ben… çocuğumun her ilk eyleminde istisnasız ağlardım. 🙂 İşte o otobüs yolculuğuma 10 yıldan fazla geçmiş de.. okulunu bitirmiş, çalışma hayatına geçmiş, üstüne üstlük evlenmiş de biricik kızım artık Eskişehirli olmuş… Ve ben her gidişimde ağlayacak bir şey yine buluyorum. 🙂

eskişehir 11 b

Hava da bu ağlak kadına uymayı kendine borç bilmiş olmalı ki, sınırlarına vardığımda şakır şakır yağmurla, otobüsten inip kızımın evine yollanırken de lapa lapa kar ile karşıladı beni. Bahar mevsimine göre kalın olabilecek bir montumla gitmiştim ki –Allahtan tip olarak çok yakınız- kızım en kalın kabanını ve içime de birkaç içlik verdi de dışarılara çıktığımızda donmaktan kurtuldum… 🙂

eskişehir 10 b

Ah Eskişehir! Çok güzelsin… ama ne soğuksun!

Bense Ağrı’da 2 yıl, Kayseri’de 7 yıl yaşamış biri olarak, kışı donduracak kadar soğuk olan şehirlere hiçbir şekilde alışamıyorum, çok sevsem de benimseyemiyorum.

eskişehir 9 b

Oysa Eskişehir rüyakent gibi bir yer… masalsı… romantik… hatta pek de fantastik… Bu haliyle tam bir kalpçelen… Hele hele köprüsever, şatosever ruhum, Porsuk üzerindeki o rengarenk oymalı oymalı köprüleri gördükçe nasıl da mutlu oluyor. Şehir daha da bir başka görünüyor o vakit gözüme… Hani kızım da içinde ya, soğuğuna illallah dediğim bu şehirde aylarca, yıllarca kalmaya her an meyledebilirim. 🙂

eskişehir 1 b

eskişehir 2 b

Ama bir tarafım ağlaksa öbür tarafım pek sert ve pek mantık… “Gün gelir kırlar kırlar diye ağlarsın sen kızım!… iyisi mi git, kalbinin en çok istediği yerde yaşa! Hem gençleri de rahat bırak!”  deyip oturtuveriyor beni olduğum yere… 🙂 Allahtan çoğu zaman son snoktayı da o koyuyor. 🙂

eskişehir 4 c

eskişehir 3 b

Daha önceki gidişlerimde rast gelmemiştim hiç, Adalar boyunca gençler demir parmakları aşıp Porsuk etrafına kadar inip öbek öbek yayılır olmuş. Herkes birbiriyle sohbet halinde, yemeler içmeler, kahkahalar, gülüşler, uzaktan gitar tıngırtısı, küçücük doğa parçasıyla herkes iç içe.. Geleceğime yakın havalar ısınmıştı da gözümün gönlümün görüp sevinebileceği en hoş görüntülerden biriydi.

eskişehir 5 b

Adımbaşı rast geldiğimiz “sokakta sanat” olayını da ayrı bir seviyorum.  Rastgeldiğim sokak müzisyenleri..  görüntüde amatörler ama hem çaldıkları müzik aletlerinden hem de kendi seslerinden çıkan o ezgiler, o tınılar nasıl da profesyonelce… nasıl da içine işliyor insanın…

eskişehir 6 b

eskişehir 7 b

eskişehir 8 b

Aşağıdaki gruba Hamam Yolu civarında rast geldik. (Bu arada sokakta müzik icra eden tüm gençler kızımın da damadımın da ya tanıdığı, ya ahbabı, ya arkadaşı) İcra ettikleri parçalar daha çok sanat müziği ve halk müziği parçalarının cover laştırılmış hali idi. Dinleyici kitlesi de orta yaş ve üzeri insanlardan oluşuyordu. Ve o insanların çoğu da bazen sözlere eşlik ederek bazen de müziğe tempo tutarak bu sokak konserinden nasıl  da haz aldıklarını ortaya koyuyorlardı. Yüzlerinde tebessüm, gözlerinde ışıltı vardı. Belli ki andan keyif alırken an’ı doya doya yaşıyorlardı.

eskişehir 12 b

Arkalarda birde şu tatlı ninecik vardı ki, yukarıda betimlemeye çalıştığım insan profilinin belki de en mutlusu, an’ın içinde en kaybolmuşu o idi… Dinleyip dinleyip sevdiği şarkıya sıra gelince, içindeki mutlu kadını ne de güzel salıvermişti dışarı.

eskişehir 13 b

Kızımın üniversite hayatını böyle bir şehirde geçirmiş oluşuna içten içe sevinip, mutlu oldum hep. Zira eğitim-öğretim salt okuldan ibaret değil, hayatın kendisinden de elde edilen bir şey… ve bu şehir yetişmekte olan bir gence –iyi ve doğru anlamda- katabilecek pek çok değer ve olanağa sahip. Yeter ki doğru zamanlarda doğru kişilerle doğru yerlerde olunsun…

eskişehir 14 b

eskişehir 15 b

Ilık günlerde Espark’a, Adalar’a, Doktorlar Caddesi’ne ve Hamam Yolu’na gittik daha çok. Şehir buralarda capcanlı, zaman zaman gümbür gümbür ve pek hareketliydi. Benim gibi kasabadan birden bire şehre inip üç büyük şehri üstüste gezen biri için bu canlılık, bu gümbürtü ve bunca hareket yetti de arttı bile. 🙂

Bu yazı yollarda içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Yollarda -5 (Çok güzelsin… ama ne soğuksun! / Eskişehir – Nisan-Mayıs 2017)

  1. frisby23 dedi ki:

    Eskişehir bana kendimi bir Avrupa kentinde hissettiriyor.Ankara’dan beş derece daha soğuk. Size iyi gezmeler.

  2. Tulin dedi ki:

    Benim kucuk de Eskisehir de okudu. Mumkun olsa orada yasayayacak kadar cok seviyoruz biz de 🙂 Eh, sanatci bir akademisyen Belediye Baskani olursa, sehir de boyle oluyor iste.

  3. rusyena dedi ki:

    kesinlikle çok Avrupai…tam sevmelik… gezmelik… 🙂
    çok teşekkürler..

  4. rusyena dedi ki:

    Büyükerşen’i ayrıca tekliği ile bu kadar işi başarmışlığı için de tebrik etmek gerek… Alt kadroları kendisi gibi ne ince bir ruha sahip ne de geniş bir vizyona…Bu şehir uluslararası tam bir sanat şehri olabilirdi, yok ama pek çok projeye ket vurulduğunu biliyorum. belediyenin göstermelik/yapmış olmak için yapmalık bir kaç uygulaması dışında, sanat adına ne yapılıyorsa oradaki bir avuç sanatsever yapıyor

  5. tülin dedi ki:

    Hangi iyi şey mücadelesiz yapılabiliyor ki tatlı arkadaşım? Bu bir şehri yapılandırırken de aynı, bir apartmanı yönetmeye kalktığında da.
    Ben mücadele edenleri seviyorum 🙂

  6. rusyena dedi ki:

    ben de 🙂

  7. derya dedi ki:

    Ruşencim ne güzel geziyorsun çok severim yolculuğu yeni yerler görmeyi, fotoğrafların çok güzel bende gezmiş gibi oldum 🙂

  8. rusyena dedi ki:

    bu bahar leyleği havada gördüm deyacım, umarım daha çok gezme şansım olur… önceki yıllara göre ümitliyim… 🙂 gezi notlatımın sende yarattığı etkiye sevindim… öpüyorum çok…

Bir Cevap Yazın

