Kırlarda 4 – Üzerleri çiçeklerle dolu ağaçların olduğu bir bahçeyi satın almamız mümkün mü?

Akira Kurosawa’nın Düşler (Yume / Dreams) filmini izlediniz mi? 8 farklı düşü konu alan filmin ikinci bölümünde küçük bir erkek çocuğunun üzüntü dolu anlarına tanık oluruz. Şeftali ağaçlarıyla dolu bir arazideki ağaçlar kesilmiş ve toprak çorak bir hale getirilmiştir.. Bu yüzden küçük çocuk, suretleri oyuncak bebeklere benzeyen bir grup insanın hışmına uğramaktadır.  Oyuncak bebek görünümlü insanlar çocuğa ailesinin bu ağaçları kestiğini söyleyip onu cezalandırmak ister. Çocuk da buna üzülür ve ağlayarak aşağıdaki repliği dile getirir:

“Hepimiz şeftali satın alabiliriz.. ama üzerleri çiçeklerle dolu ağaçların olduğu bir bahçeyi satın almamız mümkün mü? Ben bu meyve bahçesini çok seviyorum ve buradaki çiçek açmış şeftali ağaçlarını… Ama artık onlar burada olmayacaklar, işte bunun için ağlıyorum.”

Çocuğun bu konudaki hassasiyetini ve üzüntüsünü gören bebek insanlar çocuğu anlarlar ve bunun göstergesi olarak küçük bir dans gösterisi yapıp üzeri çiçeklerle kaplı ağaçların olduğu şeftali bahçesini eski hali ile görmesine izin verirler. Düş bu ya, çocuk da o haliyle görür ve kısa bir anlık mutlu olur.

krlr 1

İşte bu bahçeyi gördüğüm anda, çocuğun gördüğü o bahçeyi görmüş oldum ben de…. Tıpkısının aynısıydı… Ve aklıma kazınan o repliği, bu kez de kendi çerçevemden, kendi dünyam adına anlamlandırmam için beni sorgulamaya davet ediyordu.

Karşısında durup bir süre kıpırdamadan seyrettim.

krlr 2

İnsan gerçekliğinde, insanın doğa ile uyumlu yaşaması söz konusudur. Çünkü insan doğa ile iyi bir ilişki kurduğunda ancak iyi bir insan olur. Aksi halde onun imkanlarını ve güzelliklerini hayatından çıkarıp dışladığı zaman artık masumiyetini  kaybedip kötü bir varlık haline gelmiş olacak ve bu sebeple de nesiller boyunca cezalandırılmayı da hak edecektir. Yani doğaya ihanet, insanın kendi geleceğine ihanetidir.

O sahneyi hatırlamakla aklımdan tam da bunlar geçti. Hayli de etkisindeydim.

krlr 7

Sonra kocacığın çok yakınıma gelerek, fotoğraf makinesinin deklanşörüne çıt çıt basmakta oluşu ile içinde bulunduğum ruh halinden bir nebze olsun uzaklaşmayı başardım. Orada oluş sebebim şu pespembe güzelim çiçekleri fotoğraflamak, yanımda getirdiğim kuş evim ve yapay kuşumla enstantaneler kurup biraz da çocuklaşıp evcilik oynamak idi.

Ağaçların arasına doğru yürüdüm.

krlr 6

Düşler filmindeki sahne zihnimin arka odalarına doğru yol alırken ben de an’da yaşamaya ve kaybolmaya başlamıştım.

krlr 10

Kırlarda olmak demek, gördüğün güzellikler karşısında büyülenmek, kendinden çıkıp.. bambaşka.. munis ama şen bir çocuğa dönüşmek değil miydi?

krlr 4

krlr 5

Yaşama umuduyla dolu dolu olmak, ruhunu tazelemek isteyen, bu vakitler mutlak kırlara koşmalı…

krlr 8

Çiçek yüklü şu dalların kıpırdanışları bile bir dirilik timsali, bir yaşam belirtisi…

krlr 9

Arıların çiçekten çiçeğe konuşu… uzaktan kuşların ötüşü… hareket ettikçe dalların arasından göz kırpan gün ışığı… bahar sıcaklığı… ve sersemletecek kadar etkili, müthiş rayiha….

krlr 11

Birden bir yel esip geçiyor… sırayı ağır çekimli konfeti yağmuru alıyor… pembe pembe uçuş uçuş taç yapraklar…

krlr 12

Ah insanı kendinden koparan o kısacık büyülü an!

krlr 3

Şu kısacık an’da bile sevecek, sevinecek ne çok şey var!

krlr 13

krlr 14

Bu yazı kırlarda içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kırlarda 4 – Üzerleri çiçeklerle dolu ağaçların olduğu bir bahçeyi satın almamız mümkün mü? için 3 cevap

  1. Ecehan dedi ki:

    Hem duygular hem de fotoğraflar düş gibi… Nerelere gittim bi bilseniz…Harikasınız…

  2. Geri bildirim: Mart 2017 – Aydöküm | ruşyena

Bir Yanıt Bırakın

