Kırlarda 2 – Yeniden doğuş ve yavaş yavaş diriliş pek etkileyici

Mart martlığını yapa dursun… doğa, “ben uyandım bir kez” deyip kırları yemyeşil  boyamaya, kuru dalların üzerine minik minik çiçekler kondurmaya devam ediyor.  Ve kocacıkla ben her fırsatta otomobilimize atlayıp kaçıveriyoruz kırlara…

kırlarda 2 e

Bazı anlar biz müsaitiz.. ama hava bozuk, yağmur çisil çisil… Ne gam! İçim bana dar gelmiş… kabuğum küçülmüş… Öyle istiyorum ki yanlarında olayım… gözümün görebildiği her bir güzelliğin içine, ta derinine dalayım.. da oralarda dünyanın bambaşka hallerini bulayım.. Zira sıtkım sıyrılmak üzere insanın bencilliğinden, her bişeyi kendine yontma, akıl satma ve kendini çok şey sanma hallerinden… değişmez, dönüşmez, fikri sabit cümlelerinden… klişelerinden… güdülmüşlüğünden… başkalarını gütmeye meyilliliğinden…….. Nerede insan.. orada bir huzursuzluk, bir negatiflik, bir çetrefillik…

kırlarda 2 r

“Dağ başına ev yapıp insansız yaşamalı” derken buluyorum bazen kendimi.. sahibinden com larda konumu beklentilerime uyacak toprak parçaları arıyorum. Hayaller kuruyorum. Basit işlerini halletmek ve küçük mutluluklar devşirmekten ibaret bir yaşamı olan küçücük bir kır evinde yaşıyor olduğumu düşlüyorum. Sonra bu düşe kapılıyor, peşinde koşmam için kendimi koşulluyorum.

kırlarda 2 p

Sonra.. yine ve hep olduğu gibi, yaşadığım kasabanın kentsel sınırlarını aşıp; genişlediğim, büyüdüğüm, iyileştiğim yerlerine kaçıyorum.

kırlarda 2 k

Hele ki bu mevsim… yeniden doğuş ve yavaş yavaş diriliş pek etkileyici…

kırlarda 2 f

Şimdilerde kırlarda olmak demek; gelinliklerini giyip yol boylarına sıralanmış ağaçların güzelliğine seyredalıp  mest olmak demek…

kırlarda 2 b

Bütün kış kupkuru dallardan ibaret bu ağaçların üzerine, sanki bir el gelmiş de bir oraya bir buraya fıs fıs köpükler sıkmış.. bezemiş süslemiş, güzellemiş gibi… Saatlerce, bıkmadan bakıp bakıp seyredilesi…

kırlarda 2 a

Şimdilerde kırlarda olmak demek; seyrine doyamadığın ağaçların, mis kokulu çiçeklerinin kokusuna da doyamamak demek…

kırlarda 2 c.JPG

Öyle hoş, öyle cezbedici bir rayiha ki… misk-i amber mübarek sanki!

kırlarda 2 j

kırlarda 2 d

Şimdilerde kırlarda olmak demek, soğanlı kır çiçeklerinin sürpriz doğumlarına da tanıklık etmek demek..

kırlarda 2 m

Normalde mevcut güneş ışığı, kır çiçeklerinin filizlenmesi için gerekli olan fotosentez koşullarını sağlamaya elverişli ve yeterli miktarda olmasa da… soğanlı çiçekler mucizevi şekilde topraktan başlarını uzatır ve renk renk halleriyle baharın geldiğini müjdelerler “Yeniden doğuş ve yavaş yavaş diriliş”teki uyumun bir parçasıdır bu. Derinine indiğinde pek de etkileyicidir. (O halde “dünya bir kitaptır” kategorisinin bir postu da bu çiçeklerin vaktinden evvel dünyaya gelişlerindeki sistematik ve planlı düzenlemenin nasıl olduğu  üzerine olmalı… zira yeryüzündeki yaratılmış her şey açıp açıp okunulası, keşfedilesi…)

kırlarda 2 l

Şimdilerde kırlarda olmak demek; iki tarafı çam ormanlarıyla kaplı dağ yollarında yürüyüş yapmak, ciğerleri bol bol oksijenle doldurmak demek…

kırlarda 2 i

Yaz – kış yaprakları hep yeşil olan çam ağaçları bile yeniden dirilişe uyum sağlamak ister gibi… yeni çıkan yaprakları pasparlak… yumuşacık…    gerçek değil de, plastik sanki….

kırlarda 2 o

Şimdilerde kırlarda olmak demek;  çalı da olsa, diken de olsa.. her bir bitkiden fışkırmış çiçekleri görüp baharı müjdeleyen her bir çiçeğe sevgi duymak, bakıp bakıp seyredalmak demek…

kırlarda 2 n

Doğa canlanışını öyle bir dengeliyor ki; bazı ağaçlar gelinliklerini giyinip salım salım salınırken, bazıları hiçbir kıpırtı vermeden sıranın kendilerine geleceği vakti sabırla bekliyor gibi…

kırlarda 2 h

Hasılı şimdilerde kırlarda olmak pek etkileyici.. pek heyecan verici…

Bu yazı kırlarda içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to Kırlarda 2 – Yeniden doğuş ve yavaş yavaş diriliş pek etkileyici

  1. gamze dedi ki:

    merhaba çok hoş bir sayfanız var, blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim 🙂

    http://hgkgunlukleri.blogspot.com.tr/

  2. tülin dedi ki:

    Kırlara kaçamayan, kaçsa da uyanışa dairi bir şey göremeyen bende, buraya geliyorum. Güzelim fotoğraflar eşliğinde, sohbetinizi dinliyorum.

    Teşekkür ederim.

  3. rusyena dedi ki:

    siz oradaki kırlara gidemeseniz de, benim kırlara geliyormuşsunuz, benimle… sevindim doğrusu… 🙂

  4. colette60 dedi ki:

    Doğanın sesine kulak veren arkadaşım ben de katılabilir miyim bu sohbete? Zira konuşmadan dinlemek sadece dinlemek istiyorum bu aralar.

  5. rusyena dedi ki:

    sevgili arkadaşım tabii ki… çoooooook sevinirim… 🙂

Bir Cevap Yazın

