Seher vaktine yakın ruhuma dolan sevgili orkestram

Son zamanlarda Ayvacık depremleriyle habire, apansız, geceli gündüzlü sallandıkça… zaten kısa ve hafif olan uykum iki parçalı ve tavşan uykusu gibi bir hal alır oldu. İki-üç saat kadar uyuduktan sonra zınk diye açılıveriyor gözlerim ve uykuyu yakalamam en az 3-4 saati buluyor. Bazen bu araları hobi odama geçip ya da aşağıya inip tv. karşısında bir şeylerle meşgul olarak doldurmaya çalışıyorum.. bazen de beynimi kandırmak için (uykusunu kaçıranların bedenen yorulmaması için böyle yapması gerekiyormuş… nitekim uyguladığım zaman çok yararını görüyorum.) “mış gibi” yapıp “derin uykudaymış gibi”, gözlerim sımsıkı kapalı, yatakta kıpırtısız öylece yatıyorum. Böyle iken mümkün olduğunca hiçbir şey düşünmemek gerek… Beynim tıkır tıkır düşünme, bir şeyleri evirip çevirme döngüsüne girmemişse bu şıkkı mutlaka değerlendiriyorum.

İşte böyle zamanlarda, son günlerde, harika bir şey oluyor bazı gecelerde… Yatak odamız kapkaranlık, gözlerim de yusyumuk iken, odanın içine önce kocaman billuri bir ışık  giriveriyor pencereden –sanki devasa bir çakmak çakılmış gibi- içeriyi bir anda aydınlatıp beni kendine baktırır baktırmaz kaçıveriyor geldiği yerden… İşareti alıp… içimden sayarak sessizce bekliyorum… Bir – iki –üç … bazen 4 der demez… bazen 5 te, 6 da… bazen 7 yi 8 i bulduğu oluyor…. beklediğim koca sesle  gümbürdüyor gökyüzü… Bazen daha bu ilk gümbürtüde… bazense birkaç daha aynı yalımlı çakımlar ve ardından gelen başka gümbürtülerden sonra… musluğu sonuna kadar açılıp yeryüzüne salınmış gibi, şırıl şırıl o ses iniyor… çatıya düşüşüyle melodik bir tıkırtıya dönüşüp ruhumu mest eden o büyülü ses… Ve o anda bir orkestra çıkıveriyor ortaya… Pencerenin camına vuran yağmurla, pervaza düşen yağmurun sesindeki melodi ve tını bambaşka haller alıyor…

Orkestra şefi bir anda bagetini gökyüzüne kaldırıyor olmalı ki, duyduğum en güçlü ses, (birden bire) kesintisiz şırıltı sesi oluveriyor. Ardından baget bir çatıya, bir cama, bir pervaza ve hatta yan evin bahçesine dönüyor olmalı ki.. bambaşka melodiler farklı tonlarda odaya doluveriyor. Tüm bunlar olurken de.. bagetsiz diğer el gökyüzüne doğru kıvrılıp inceli kalınlı yalımları yöneterek, aralara serpiştirdikleri uzak ve derin gümbürtülerin aşağıdaki melodik seslere karışıp kusursuz bir harmoni yaratmasını sağlıyor.

Hasılı kulağıma pek hoş gelen, mest edici bir müzik başlıyor.

Ah! İşte bu bahar yağmuru!

nergislerr-1

Bu demek ki; ayazlı, buzlu kış günlerinin son demleri….

nergislerr-2

Ruha dinginlik veren bedava terapi saatleri…

nergislerr-3

En doğal, en kolay iyileştirici… sakinleştirici… güzelleştirici…

nergislerr-4

Ümit yükleyici… Neşelendirici…. Tazeleyici… Yenileyici…  Enerji verici….

nergislerr-5

Ve uykuya yeniden dönmemde eşsiz rolü ile…

Coşkulu.. huzurlu.. duygulu bir ninni…

nergislerr-6

Kulak kesilip dinliyorum…. Dinliyor, dinliyor… dinleniyorum…. Ve öyle bir ferah buluyor ki ruhum, pamuk gibi bir uykuya dalıp an’dan kopuveriyorum… (o tatlı, o firari uykumun beni nasıl gelip bulduğunu ya da benim onu nasıl yakalayıp tuttuğumu hiç ama hiç bilmiyorum…)

Kalktığımda yüzyıl uyumuş gibi… öyle dinç, öyle dingin, öyle enerjik halim…

Son gecelerde… ne zaman uykum kaçsa.. kıpırdamadan, öylece… işte ben sevgili orkastramı merakla bekliyorum. 🙂

Dip not: Ne kadar betimleyebildim bilmiyorum ama anlatmak istediğim ses(ler) tam da burada… Benimkinde ilave olarak aralarda cama-çatıya-pervaza vb. vuran diğer karakteristik sesler de var… Ama baskın olan ses hep bu…

Bu yazı hayat güzeldir içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Seher vaktine yakın ruhuma dolan sevgili orkestram için 2 cevap

  1. tülin dedi ki:

    Nasıl özledim o çocukluğumun yağmurlarını. Günlerce yağardı. Üşütmeyen bir havada ve kaygıdan uzak zamanlarda…

Bir Yanıt Bırakın

