Hoşgeldin Mart – Hoşgeldin İlkbahar / 2017

Çocukluğumun hayat bilgisi kitaplarından ilki olan, incecik 1. Sınıf hayat Bilgisi kitabında, ilkbahar konulu yazıyı görselleştiren, dalları pespembe çiçeklerle yüklü kocaman ağaçlı resmi hiç unutmuyorum. Aslına bakılırsa unutmadığım resmin kendisi değil – zira ağacın altında bir kız ve kuzu da olabileceği aklıma geliyor zaman zaman ama emin olamıyorum- , unutmadığım o çiçek yüklü ağaç figürünün ruhumda bırakmış olduğu mutlu edici etki… Öyle ki, evleninceye dek o kitabımı kimselere vermedim ben… gözüme çarptıkça hep o sayfayı açıp açıp mutluluğumu tazeledim.

Sonra sevgili kitabıma ne oldu, hiç bilmiyorum… muhtemelen taşınmaların birinde hayatımdan koptu gitti bir şekilde…

Ama… hala şu yaşımda bile… ne zaman “ilkbahar” sözü geçsin, otomatikman gözümün önüne -hayal meyal de olsa- o sayfa gelirken içimde kelebekler kanat çırpmaya başlıyor. Sonra o görüntüden, yaşadığım süre boyunca zihnimde stokladığım bahara dair her bir güzelliğe doğru resmi geçitli bir geçiş yapıyorum ki, kelebeklerin sayısı daha o anda binleri buluyor. Hasılı ilkbaharı düşledikçe mest oluyorum ben.

Yaşadığım coğrafyada fiziksel anlamda doğada henüz bir belirti olmasa da, takvimlerin ilkbaharın gelişini resmi kıldığı bugün (1 Mart) benim için pek değerli.

1 Mart, bembeyaz pelerinini sırtına çekip atına atladıktan sonra kilometrelerce yolu dörtnala katedip kapıma ulaşmayı başarmış bir elçi kadar önemli benim için… Çünkü; içimde pır pır kelebekleri uçuşturan görüntülere ve o görüntülerin içinde bizatihi yaşayıp sonrasında keyiften kendimi kaybedeceğim anlara az kaldığının… sakin, sevecen, azimli ve samimi müjdecisi o.

Zira hayat güzel…

Sen güzel bakıp güzel görüp güzel düşününce hayat gerçekten güzel… Ki güzellik böyle haberli-muştulu-müjdeli gelirken getirmekte olduğu her şeyi bir hevesle beklemek  pek güzel.

Her kışın sonunda mutlak var olduğunu hep ve daima delillendirirken… böyle ümitvar, kırkambar ve sanatkar mevsimi heyecanla beklemek  pek pek pek güzel.

 hos-geldin-ilkbahar

Saygıdeğer müjdecimin önünde reveransımı yapıyor,

Sevgili İlkbahar’ıma Hoş geldin diyorum.

(Varlığını ilk günden itibaren hep ve çok hissettirmesini tüm kalbimle dileyerek…)

Bu yazı hayat güzeldir içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to Hoşgeldin Mart – Hoşgeldin İlkbahar / 2017

  1. tülin dedi ki:

    Baharın her iki çeşidini çok seven biri olarak, bu yazı bana nasıl iyi geldi, anlatamam!
    Hoşgelsin ve huzur getirsin inşallah 🙂
    Sevgiler

  2. Ne kadar coşkuyla anlatmışsınız benimde içimde kelebekler uçuştu adeta, o pembe ağaç gözümde canlandı 🙂 Teşekkür ederim güzel yazınıza..

  3. rusyena dedi ki:

    çok sevindim…
    amin…

  4. rusyena dedi ki:

    mutlu oldum… benden de çok teşekkürler…

  5. Geri bildirim: Kırlarda 1 – İlkin badem ağaçları çiçek açar | ruşyena

Bir Cevap Yazın

