Aralık 2016 – Aydöküm

Bir şeyleri arşivlemeyi seviyorum… tasnif etmeyi.. sıralamayı… dizmeyi… Blog yazmaya hep bu gözle baktım… Bir günlük… almanak… çetele…. şecere… yaşantılar dizisi… anılar kutusu anlamındaydı benim için… Yine öyle sürsün istiyorum… “Aydöküm” kategorisi bu sebepten… aylık kitap ve film listelerimin ve belki daha başka şeylerin de dökümü olsun, burada da… Sonuçta söz uçuyor, hafızadakiler de… ama silinmedikçe, yok edilmedikçe yazı hep kalıcı…

aralık 1.jpg

-Yeşilyurt Köyü / Küçükkuyu / Çanakkale-

Öte yandan ne faydası var…. (diye düşündüğümde)… pek de bir faydası olmadığı aşikar… Ha belki geçmişe dönük okumalarımda alır beni bir yerlere götürürler… hoş, güzel  yerlere… belki şimdiden öngöremediğim bir faydası da olur… kimbilir!

Belki okuyana da bir fikir olur. Bu da iyi bişey!

aralik-2

-Behramkale Köyü / Çanakkale-

Dökülelim o halde…

Aralık…. Hüzünlü bir aydı… gündem… adı zikredilmeyen savaş… çocuklar… kayıplar… endişeler… gözümüzün içine baka baka insanlık suçu işleyenler, vatanına ihanet edenler, pişkinler, arsızlar… suçlara ortak olanlar, ruhsuzlar, yüzsüzler…  kandırıkçılar, kandırılanlar, güdülenler… şarlatanlar, müridler, iki yüzlüler….  Oysa cıvıltının, ışıltının, pırıltının adı idi Aralık… Hiç canım istemedi. Kar’lı, noelli filmler de izlemek istemedi canım… Hayli kabarık listemden parmaklarım hangisini google’da aramak istedi ise onu açtım, onu izledim. Sanki izlediğim filmlerin bazılarından da pek keyif almadım… Yine de izledim..

aralik-3

-Yeşilyurt Köyü / Küçükkuyu / Çanakkale-

Haklarında uzun uzun kritik yapmaktansa, hepsini beğenilerime göre bir sıraya dizip liste halinde yazmam yeterli olsun. Kritik bekleyenlere bu da bir nebze ipucu olsun… (Dileyen google’da bir dolu bilgiye ulaşacaktır zaten. )

İşte en çok sevdiklerimden en az sevdiklerime doğru “Aralık ayında izlediğim filmler” listem… (Tv kanallarında izlediğim filmler hariç)

*Incendies (İçimdeki yangın)

*Oldboy (İhtiyar Delikanlı)

*Noble

*The Hedgehog–Le Hérisson (Yaşamaya değer)

*Captain Fantastic

*Before the Winter Chill (Kış gelmeden önce)

*Love me (Sev beni)

*Late Summer – Sensommer

aralik-4

-Uçmakdere Köyü / Şarköy / Tekirdağ-

Önceki aylarım çok okumalı geçse de Aralık’ta hepi topu iki kitap okuyabildim. İlki; okuma grubumuzun ikinci ay kitabı olan Sait Faik’in “Medarı Maişet Motoru” isimli romanı… ikincisi ise; Machiavelli’nin  “Prens” i…

aralik-5

-Küçükkuyu Behramkale Yolu-

Dizilerim devam ediyor… Vikingler’i yeni sezonu ile haftası haftasına takip etmekle beraber, The Fall dizisinin ikinci sezonunu bitirmeme az kaldı. Westworld’ü ise, ilk bölümünde büyülenmiş olsam da izleme isteğimi bastırıp The Fall bitince, yeniden başlamaya ve seri halinde –araya başka diziler almadan- sadece onu izleyerek devam etmeye karar verdim. Çok etkilendiğim dizilerde böyle yapıyorum. Kesintisiz ve sürekli izliyorum… daha keyifli oluyor. Ayy bir de yılan hikayesine dönen Jericho var, bir sonraki bölüm için acaba ne olacak diyerek 15. bölüme geldiğim ve aman aman mühim şeylerin olmadığı bu diziyi sırf  1. sezonun sonuna yaklaşmış olduğum için, kör topal da olsa izleyip bitirmek istiyorum.Bitsin de kurtulayım. 🙂

aralik-6

-Yeşilyurt Köyü / Küçükkuyu / Çanakkale-

İzlemek demişken… her Aralık ayı yaptığım bişey vardı; instagramda zırt pırt “christmaslights” etiketine tıklayıp ışıltılı süslemelerde sınır tanımayan tasarımları seyredip mest olurdum… “tree_magic” etiketini de kattım yanına… Dünyanın görmediğim-bilmediğim yerlerinde ne ağaçlar, ne güzel, ne seyredilesi ağaçlar var… Bakmalara doyamadım… Ev içi fotoğraflar bol like aldığı için insanları evlerinin içine hapsetmiş bir instagram var… aynı koltuk, aynı köşe, aynı masa, aynı sehpa, aynı mutfak, aynı bardak, aynı tabak, aynı tuzluk, aynı mumluk, …. aynı kişinin profilinde yüzlerce fotoğrafta… “ like” uğruna evlere tıkılı kaldı insanlar!… Kaçtım hepsinden… kendime açtığım yeni hesapla dışarılara kaçtım….çok sevilene… doğaya…  Gerçek hayatımda benim için hayat nasıl orada ise, artık instagramda da hayat, benim için ağaçlarda, kırlarda, denizde, dağda,  taşta, kayada, yaprakta, dalda, çiçekte, böcekte, suda, bulutta, yağmurda, karda, güneşte, gölgede….  Varsın çok like almasın fotoğraflarım, varsın takipçim çok olmasın… ruhum madem öyle mutlu… mutlu olduğu yerde dursun!…. Zaten ne fotoğrafçı olmak gibi bir iddiam var, ne videomaker!

Sevdiğim ve mutlu olduğum yerler-anlar… ve sevdiğim şey; yani arşivlemek… yeni ig hesabımın tüm gayesi bu.

Bu yazı aydöküm içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

